Vandaag wordt de zonwering in de serre geplaatst. Het was nog volop zomer toen we het bestelden. Ik schreef het al eerder, een deel van het materiaal was zoek en moest opnieuw besteld worden. Het is er inmiddels. En net nu we ieder zonnestraaltje kunnen gebruiken gaat het geplaatst worden. Nog een heel gedoe, want de serre moet natuurlijk grotendeels leeg  en de doeken die er hingen als zonwering moeten weg. Het lastigste is de PC die er staat en die ik gebruik voor videomontage. Het meeste is al gebeurd, straks maar even wat draden los halen. Ik heb het makkelijk, ik mag niet tillen maar stekkertjes eruit trekken zal nog wel lukken. Als de werkzaamheden losbarsten blijf ik wel boven. Het voordeel dat ik verwacht van de nieuwe situatie is dat we makkelijker zon en licht kunnen toelaten of buiten sluiten. De doeken waren niet afdoende maar stonden wel erg gezellig. Soms moet je kiezen.

Herman zegt terecht: “Je moet niet soms kiezen, je moet voortdurend kiezen, altijd”.